Jak mohou být slevy drahé

Jedno z magických slov současné doby je “sleva”. Slevy vidíme je zprava i zleva, v TV, v tisku, ve výkladních skříních, na bilboardech a podobně. Mají podobu různou, většinou jsou zaměřené na nějaké období, třeba jsou předvánoční, povánoční, letní, jarní, ale také jsou trvalé. Často bývá u nich číslo, většinou procentuální a ještě předložka “od”.

Navýšená cena

Tradiční metodou lákání na slevy je navýšená základní cena. Abychom nedělali reklamu, tak například zboží stojí obvykle 80 Kč, ale cena se uvede 100 Kč se slevou 20 procent. Takže nakonec jsme neušetřili nic, protože navýšení se rovná slevě. K široké nabídce zboží se toto snadno přehlédne, ale abychom byli jako zákazníci ještě více zmatení, nějaký čas před slevou se zboží na prodejně uměle navýší skutečně. Pak nám zbývá jen kouknout ke konkurenci, ale kdo má čas kvůli slevám běhat jinam, že?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sleva jako lákadlo

Další velmi oblíbeným trikem je, že se všeobecně sleva vyhlásí třeba až 80 procent, ale připíše se, že na vybrané zboží. A tím jsou pak kaničky do bot, tužky a další maličkosti. Zákazník do obchodu vejde, ve slevě nic nekoupí, ale přesto se mu něco líbí, což si po zaplacení odnese domů. Pro někoho je trapné jít titž kolem pokladny bez nějakého zboží.

Záruční doba

Další slevy jsou například u zboží, kterému se blíží konec záruční doby. Určitě najdeme nějaký sortiment, který vydrží i několik let, takže ony dva povinné roky na něj mají malý vliv, ale prodávat se již neměl. Proto je třeba si zboží dobře prohlédnout a v případě, že se nám to nezdá, raději nekupovat.

Závěr

Největším problémem jsou potraviny, protože mají kratší záruční dobu a někdy nedostatky nejsou vidět, případně se šikovně odstraní. Tady je třeba si dávat pozor. U oblečení by nám to nevadilo, ale i zlevněné zboží si dobře prohlédněme, aby nebylo například vyšisované od sluníčka. Pokud ještě zmíníme slevy u eshopů, zde je největším podvodem poštovné, slevu sice získáme, ale stejně ji doplatíme s poštovným. Obdobně v lékárnách, kde vám mohou slibovat poloviční doplatky, je to tak, že poplatky jsou třeba tři krát vyšší, než v jiných lékárnách, a při slevě opět zaplatíme víc, než jinde. Dnes aby zákazník byl na úrovni Sherlocka Holmese, aby se nedal napálit. A konečně máme vždy svá zákaznická práva reklamovat lze i zlevněné zboží.